Ekskurzije 2018

1. STROKOVNA EKSKURZIJA – Pišece, HE Brežice

• ogled fotovoltaične elektrarne v Pišecah
  • ogled gradu Pišece z zaključno skromno zakusko
  • ogled HE Brežice
  • kosilo v restavraciji Štefanič v Brežicah
  • ogled Kerinove Hiše frankinje na Straži pri Krškem s pokušnjo vin

2. STROKOVNA EKSKURZIJA – Južna Tirolska

elektrarna Reissek – Toblach – Dolomiti – pogorje Renon – Kaltern – Trento – Bassano, 18. – 20. maj 2018

1. dan: MARIBOR – REISSECK (ogled elektrarne) – TOBLACH – CORTINA – COLLALBO
Vožnja mimo Špitala ob Dravi do kraja Reissek, kjer je bil ogled elektrarne ). Nadaljevanje vožnje čez mejo v Italijo do izvira reke Drave na Toblaškem polju. Po kratkem postanku smo nadaljevali prek prelaza Tre Croci in po zaviti gorski cesti do znanega zimsko športnega središča Cortina d’Ampezzo. Kratek sprehod po mestu in skupno kosilo. Podali smo se na vožnjo po veliki panoramski dolomitski cesti, ki preko prelazov, grebenov in serpentin povezuje Cortino z Bolzanom. Nagrajenismo bili z izjemnimi pogledi na Dolomite, ki upravičeno nosijo naziv najbolj slikovitega gorovja v Evropi. Zvečer prihod v hotel nad Bolzanom (pogorje Renon), v vasi Collalbo.

2. dan: COLLALBO – pogorje RENON – KALTERNŠKO JEZERO – COLLALBO
Dopoldan smo preživeli na pogorju Renon, ki ga imenujejo tudi »sončni plato nad Bolzanom«. Pogorje se je razvilo v resort, kjer so bogati meščani Bolzana preživljali poletja. Sprehodili smo se do naravne znamenitosti t.i. »Renonskih zemeljskih piramid«, ki veljajo za najvišje in najbolj slikovite v Evropi. So rezultat delovanja ledenikov in erozije. Nato smo se vkrcali na zgodovinski vlakec, ki vozi po ozkotirni železnici. Nekdaj je povezoval Renonsko pogorje z Bolzanom, danes vozi samo še na »platoju«. Ustavili smo se pri 600 let stari čebelarski kmetiji, kjer so nam v muzeju predstavili njihovo dejavnost, izdelke (proizvajajo 50 vrst medu) pa smo lahko tudi degustirali. Iz kraja Soprabolzano smo se z gondolo spustili do vznožja pogorja, do kraja Bolzano, nato pa nadaljevali vožnjo z avtobusom v vinorodno področje Kaltern.
Ustavili smo se na eni izmed vinogradniških kmetij ob hladnem narezku degustirali lokalna vina. Nato smo se podali do najtoplejšega jezera v Alpah, Kalternškega jezera. Uživali smo ob pogledu na razgibano okolico, ki jo je zaradi ugodne klime, naravnih lepot ter prelepih pogledov že pred več kot 100 leti odkrila evropska elitna družba; tako sta na primer tukaj prosti čas preživljala avstrijski cesar Franz Jožef I. ter njegova žena Elisabetha (Sissi), pa tudi pisatelj Karl May, indijski aktivist Mahatma Gandi in ter Nobelov nagrajenec Wilhelm C. Rontgen.

3. dan: COLLALBO – TRENTO – BASSANO DEL GRAPPA – MARIBOR
Vračamo se v dolino in  se zapeljali do regionalnega središča Trenta, ki leži v dolini reke Adiže. Trento je zgodovinsko širše znan predvsem kot prizorišče tridentinskega koncila (16. stoletje), v novejši zgodovini pa kot ikona italijanskega iredentizma. Ima lepo ohranjeno srednjeveško in renesančno mestno središče z impozantno mestno katedralo in gradom Buonconsiglio. Nekaj prostega časa za vedno dobro italijansko kavo, nato pa je sledila vožnja do kraja Bassano del Grappa. Mesto ob vznožju Alp je nekoč slovelo po slikarski šoli, danes pa je znano po barvitem lončarstvu, po pokritem lesenem mostu iz 13. stoletja, ki vodi čez reko Brento in po znameniti alkoholni pijači »grappa«. Obiskali smo muzej – Museo della Grappa, kjer predstavijo destilacijski procesa pridobivanja tega cenjenega lokalnega žganja, »grappo« pa smo tudi degustirali.

3. STROKOVNA EKSKURZIJA v Linz in dolino Wachau  22. – 23. septembra 2018

22.9.2018: MARIBOR – LINZ (ogled jeklarne Voestalpine)
Vožnja po najhitrejši poti do prestolnice Gornje Avstrije – Linza, ki je v letu 2009, poleg Vilne, nosil naziv evropske kulturne prestolnice. S 190.000 prebivalci je tretje največje mesto Avstrije in velja za mesto, ki se je v zadnjih desetletjih najbolj spremenilo in ekonomsko napredovalo. Stari del mesta zaznamujejo elegantna renesančna dvorišča, baročne cerkve in klasicistična pročelja hiš. Sprehodili smo se med znamenitostmi mesta: glavni trg, deželna hiša, kužno znamenje, stolnica, stara mestna hiša, grad, deželno gledališče. Nato smo obiskali sedež koncerna Voestalpine, ki velja za eno izmed svetovno vodilnih tehnoloških in industrijsko proizvodnih podjetij na področju jeklarske industrije. Koncern združuje več kot 500 podjetij v 50 državah na štirih kontinentih; okoli 74 odstotkov delovne sile pa je v Avstriji. Sodelujejo z avtomobilsko, železniško, orodjarsko, kovinsko oblikovalsko industrijo ter številnimi drugimi industrijami, ki so prisotne v našem vsakdanjem življenju. Najprej smo si pod strokovnim vodstvom ogledali izjemen razstavni prostor podjetja (Svet jekla), kjer nam predstavijo material, načina pridobivanja, proizvodnji proces in možnosti končnih izdelkov iz jekla. Nato smo se vkrcali v multimedijske avtobuse, ki so nas popeljali po proizvodni coni. Ustavili smo se v halah, kjer so nam pod strokovnim vodstvom predstavili proizvodni postopek v živo.
23.9.2018: LINZ – MELK – ladijska vožnja – KREMS – MARIBOR
Po zajtrku vožnja do Melka, kjer na visoki pečini nad mestom kraljuje benediktinski samostan Melk, ena izmed največjih baročnih mojstrovin Evrope (prvotnega so bili ustanovili že Babenberžani!); letno ga obišče skoraj milijon ljudi. Po ogledu veličastne opatije smo se ob 13.50 vkrcali na ladjo in se popeljali skozi najlepšo dolino Donave v Avstriji, skozi Wachau do Kremsa. Južni bregovi Donave so tu nasajeni z vinsko trto, na obalah reke pa se vrstijo mogočni samostani in gradovi (peljali se bomo tudi mimo Durnsteina, kjer so Babenberžani imeli zaprtega Riharda Levjesrčnega). Kosilo na ladji. Ob 15.30 smo pripluli v Krems in se na kratko sprehodili po tem starodavnem mestecu; kar 400 stavb je še iz časa pred letom 1800, zato je ogled starega mestnega jedra s številnimi renesančnimi in baročnimi zgradbami ter lepimi arkadnimi dvorišče zares izjemno prijetno doživetje. Ker smo na bogatem vinorodnem področju še postanek za vinsko degustacijo regionalnih vin v pravljičnem Durnsteinu.

4. STROKOVNA EKSKURZIJA – Nazarje, Prebold

Ekskurzija bo potekala po naslednjem programu:

• ogled tovarne BSH Hišni aparati v Nazarju
  • malica v gostilni Rimljan v Šempetru v Savinjski dolini
  • ogled proizvodnje v podjetju Odelo v Preboldu, ki proizvaja sisteme zadnjih in LED luči za avtomobilsko industrijo